Garancija

Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za izdelke, za katere je obvezna garancija kot jo določa Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje (Uradni list RS, št. 73/03). Seveda je možno, da se garancija nudi tudi prostovoljno za dodatne izdelke oziroma storitve. 

 

V garancijskem roku lahko potrošnik od garanta zahteva:

  1. Brezplačno odpravo napake
  2. Če odprava napake ni možna v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za novi brezplačen izdelek 

 

Na kaj mora biti pozoren prodajalec pri uveljavljanju pravic iz naslova garancije in stvarne napake s strani potrošnika: 

 

  • Prodajalec mora biti obveščen o napaki v navedenih rokih (potrebno je pisno obvestilo s strani potrošnika), če imate le ustno obvestilo, bo le to potrošnik zelo težko dokazoval 
  • Potrošnik mora priložiti originalni račun ter garacijsko izjav
  • V pisnem obvestilu mora potrošnik natančno opisati napako  
  • Naprava mora biti proti originalni ebalaži, ter v primeru da gre za razne strojčke kot pripomočke za kadilce, mora biti očiščena v nasprotnem se zaračuna strošek čiščenja v znesku 15 € 
  • Prodajalec mora imeti priložnost, da stvar pregleda in oceni morebitno napako 
  • Potrošnik mora navesti zahtevo, kaj želi iz uveljavljanja 
  • Prodajalec mora nujno odgovoriti potrošniku v roku 8 dni - tako v primeru, če ugodite zahtevi kot tudi v primeru, če se ne strinjate z uveljavljanjem napake oziroma garancije 

 

Dokler ne poteče rok 8 dni od pisnega uveljavljanja zahtevka s strani potrošnika, ni kršitve, zato tudi potrošnik ne more uveljavljati pravic Preko TIRS ali sodišča.